| Vis foregående emne :: Vis næste emne |
| Forfatter |
Besked |
Gæst
|
Skrevet: Man Mar 15, 2004 21:25 Emne: Markere flere ikke sammenhængende celler på en gang |
|
|
Kan man det?
Ex.: celle A1 og F17
Hilsen Bente |
|
| Tilbage til toppen |
|
 |
Ejnar
Indmeldt: 21. Okt 2003 Indlæg: 277 Geografisk sted: Kerteminde
|
Skrevet: Man Mar 15, 2004 23:32 Emne: Markering af ikke-nabo-celler |
|
|
Jeps, hold Ctrl-tasten nede, når du markerer. _________________ Vh
Ejnar |
|
| Tilbage til toppen |
|
 |
Gæst
|
Skrevet: Man Mar 15, 2004 23:37 Emne: Re:Markere flere ikke sammenhængende celler på en gang |
|
|
| Korrekt med Ctrl-tasten men man skal starte med at markere 2 celler. Herefter kan man fjerne den "ekstra" celle man måtte markere til en strat, eller har jeg misforstået noget? |
|
| Tilbage til toppen |
|
 |
Gæst
|
Skrevet: Tirs Mar 16, 2004 0:27 Emne: Re:Markere flere ikke sammenhængende celler på en gang |
|
|
Tak for hjælpen trods de nedslående svar. Det er jo så noget bøvlet hvis man vil markere meget mere end nogle få celler.
Hilsen Bente |
|
| Tilbage til toppen |
|
 |
Ejnar
Indmeldt: 21. Okt 2003 Indlæg: 277 Geografisk sted: Kerteminde
|
Skrevet: Tirs Mar 16, 2004 22:30 Emne: Re:Markere flere ikke sammenhængende celler på en gang |
|
|
Hmm - jeg synes da godt, at jeg kan markere flere celler én af gangen uden at de er naboer. _________________ Vh
Ejnar |
|
| Tilbage til toppen |
|
 |
Claus Sørensen
Indmeldt: 07. Feb 2004 Indlæg: 67 Geografisk sted: Smørum, Sjælland
|
Skrevet: Ons Mar 17, 2004 0:11 Emne: Re:Markere flere ikke sammenhængende celler på en gang |
|
|
| Ejnar skrev: | | Hmm - jeg synes da godt, at jeg kan markere flere celler én af gangen uden at de er naboer. |
Du skal starte med to naboer for at få lov til at markere flere celler ved at holde CTRL nede, når man vælger det næste felt eller SHIFT nede, hvis det er området fra den sidst valgte celle til den næste.
Man kan sagtens slippe CTRL- og SHIFT-tasten mellem man vælger.
Jeg synes ikke, at det er så svært, som Bente siger. _________________ De herligste hilsner, Claus Agerskov <email> |
|
| Tilbage til toppen |
|
 |
Gæst
|
Skrevet: Tors Mar 18, 2004 0:37 Emne: Re:Markere flere ikke sammenhængende celler på en gang |
|
|
Bravo, ja, når man starter med to celler går det jo helt forrygende! Også hvis man indimellem skifter mellem at markere med shift og ctrl.
Kan det bruges til andet end formatering?
/Bente |
|
| Tilbage til toppen |
|
 |
Claus Sørensen
|
Skrevet: Tors Mar 18, 2004 15:06 Emne: Re:Markere flere ikke sammenhængende celler på en gang |
|
|
| Bente skrev: | | Kan det bruges til andet end formatering? |
Hvad har du da i tankerne? _________________ De herligste hilsner, Claus Agerskov <email> |
|
| Tilbage til toppen |
|
 |
Gæst
|
Skrevet: Tors Mar 18, 2004 22:45 Emne: Re:Markere flere ikke sammenhængende celler på en gang |
|
|
| Claus Sørensen skrev: | | Bente skrev: | | Kan det bruges til andet end formatering? |
Hvad har du da i tankerne? |
Ja, det lyder måske dumt, men først tænkte jeg fint, bare man så kunne bruge det til noget - når man nu ikke kan bruge det til at indtaste noget i alle celler på én gang. Den funktion er jeg ked af at jeg må undvære.
Så jeg prøvede om man ku' kopiere eller flytte de spredte celler. Men nej. Så kom jeg i tanker om muligheden for at formatere dem, og det gik fint. Og måske er der nogen i cyberspace der har andre anvendelser? Jeg kan sige at jeg ikke har prøvet med betinget formatering.
/Bente |
|
| Tilbage til toppen |
|
 |
Claus Sørensen
|
Skrevet: Fre Mar 19, 2004 2:07 Emne: Re:Markere flere ikke sammenhængende celler på en gang |
|
|
| Bente skrev: | Så jeg prøvede om man ku' kopiere eller flytte de spredte celler. Men nej. Så kom jeg i tanker om muligheden for at formatere dem, og det gik fint. Og måske er der nogen i cyberspace der har andre anvendelser? Jeg kan sige at jeg ikke har prøvet med betinget formatering.
/Bente |
Muligheden med at indsætte i multimarkeringer er sat på ønskelisten.
Ellers må man håndtere det via makroprogrammering. _________________ De herligste hilsner, Claus Agerskov <email> |
|
| Tilbage til toppen |
|
 |
Claus Sørensen
|
Skrevet: Fre Mar 19, 2004 2:10 Emne: Multimarkering startende med en celle |
|
|
Der er et alternativ til at markere to celler til at starte med:- Markér første celle fx ved at klikke på den.
- Hold SHIFT nede og klik på cellen (igen).
_________________ De herligste hilsner, Claus Agerskov <email> |
|
| Tilbage til toppen |
|
 |
Gæst
|
Skrevet: Fre Mar 19, 2004 23:40 Emne: Re:Markere flere ikke sammenhængende celler på en gang |
|
|
Jeg takker alt hvad jeg kan for hjælpen og for
| Claus Sørensen skrev: |
Muligheden med at indsætte i multimarkeringer er sat på ønskelisten. |
Mange hilsner
Bente |
|
| Tilbage til toppen |
|
 |
|